Člen skupiny MVV Energie CZ, Zodpovědná energie

O nás

OPATHERM a.s. vyrábí a dodává teplo a teplou užitkovou vodu na území města Opavy a v Dolním Benešově. Dále společnost poskytuje také služby v oblasti pronájmu nebytových prostor a zajišťuje dispečerskou pohotovost pro realitní společnosti a společenství vlastníků na území města Opava.

Více informací

Časté otázky

Proč se topí v květnu, když je venku teplo? Proč se netopí v září? Kdy musí OPATHERM svým zákazníkům topit?

Vytápění se uskutečňuje v otopném období, které podle vyhlášky ministerstva průmyslu a obchodu č. 194/2007 Sb., začíná 1. září a končí 31. května následujícího roku.  V tomto časovém úseku OPATHERM topí, když poklesne průměrná denní teplota vzduchu pod 13°C ve dvou po sobě následujících dnech a nelze očekávat její zvýšení. V mimotopném období, které trvá od 1. června do 30. srpna, musí k podmínce nízkých teplot získat OPATHERM souhlas dvou třetin zákazníků napojených na konkrétní výměníkovou stanici. Tento předpoklad neplatí u předávacích stanic, které jsou na ostatních nezávislé.

Kolik stupňů má mít teplá voda?

Zdrojem teplé vody pro odběratele je domovní předávací stanice tepla, centrální výměníková stanice, bloková nebo domovní kotelna kde dodavatel ohřívá studenou pitnou vodu z vodovodní sítě. Vyhláška ministerstva průmyslu a obchodu č. 194/2007 Sb., určuje pro dodavatele povinnost udržovat parametr teploty teplé vody ve stanoveném limitu. Teplota vody na výtoku u spotřebitele musí být celoročně v rozmezí mezi 45 – 60 °C, a to v době minimálně od 6.00 do 22.00 hodin s výjimkou možnosti krátkodobého poklesu v období odběrních špiček.

Jak se dozvím o plánované (neplánované) odstávce?

Dodavatel tepla musí plánovanou odstávku oznámit 15 dnů před jejím začátkem.  Společnost  OPATHERM a.s.  informuje o těchto odstávkách prostřednictvím vylepených  letáků na konkrétní vchody domů. O odstávkách pravidelně informujeme i na těchto internetových stránkách a prostřednictvím médií. O haváriích a okamžitých poruchách se snažíme informovat co nejdříve a veškerými dostupnými způsoby.

Kdo se stará o rozvody teplé vody v našem domě?

Rozhodující pro určení vlastnictví a povinnosti starat se o rozvody je předávací místo, které je definované ve smlouvě o dodávce. Obecně tak rozděluje rozvody na vnější (patří dodavateli) a vnitřní (patří odběrateli). Jejich vlastnictví pak rozhoduje o povinnosti zabezpečovat jeho bezporuchový stav.

Které právní předpisy upravují oblast teplárenství?

Především zákon č. 458/2000 Sb., který definuje podmínky podnikání a výkon státní správy v energetických odvětvích, a jeho úprava ze 7. května 2009. Další právní předpisy najdete v sekci legislativa.

Odstávka

  Oznamujeme odběratelům tepla domů Na Pomezí 61,63, Jasná 1-4, Hlavní 97b,c, Hlavní 120-130, Liptovská 1-34, že v době  od pondělí 10.7. 0:00 hodin do pondělí 17.7.2017 12:00 hodin bude NEPŘETRŽITÁ odstávka teplé vody z důvodu výměny sekčních uzávěrů rozvodů tepla v topných kanálech. K obnovení dodávky teplé vody bude docházet průběžně u jednotlivých objektů dle postupu prací. Více informací na dispečinku. Děkujeme za pochopení.  

Dispečink

Poruchová služba

 Tel.:        +420 553 777 550
 Tel.:        +420 602 471 640 
 E-mail:  zc.vv1498330229m@apo1498330229.knic1498330229epsid1498330229
 

 

V případě poruch v dodávce tepelné energie můžete kontaktovat dispečink OPATHERM a.s., který je pro odběratele k dispozici 24 hodin denně.

OPATHERM a.s.
Horní náměstí 283/58
746 01 Opava

 

Tel.:      +420 553 777 555

E-mail:zc.vv1498330229m@apo1498330229

ID:         wcwfhqh

Jak se k nám dostanete?

imgMap_opatherm

Přihlášení se do zpravodaje

Chcete dostávat pravidelné informace?
 

Tento web používá pro přizpůsobení obsahu webu a sledování návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu souhlasíte s ukládáním a používáním souborů cookies. Více informací.